Skip to main content

Garantie
Heb je bij Kies en Koop Refurbished een refurbished iPhone, iPad, Watch of MacBook gekocht en heeft je device last van een technisch mankement? Binnen de garantieperiode repareren we dat graag kosteloos voor je. In totaal heb je bij Kies en Koop Refurbished een garantieperiode van drie jaar. Je leest hier alles over onze garantievoorwaarden.

Wettelijke garantie en extra garantie, hoe zit dat?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Wat valt onder de garantie?
Heb je de iPhone of iPad al enige tijd in gebruik en krijg je last van een technisch mankement? Dan repareren we dat graag kosteloos voor je. Onderstaande technische mankementen vallen onder de 36 maanden garantie:

  • Problemen met de microfoon / luidspreker
  • Problemen met de wifi- en netwerkverbinding
  • Problemen met het moederbord
  • Touchscreen die gedeeltelijk of niet functioneert
  • Knoppen op het device die niet werken, m.u.v. de touch-ID functionaliteit
  • Accu/batterij die snel leegloopt of warm wordt*

* Al onze refurbished iPhones en iPads hebben bij aanschaf een minimale batterijcapaciteit van 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.

Wat als we het technisch mankement niet kunnen repareren?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor refurbished iPhones en iPads geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. We doen ons uiterste best om een technisch mankement (die aan onze voorwaarden voldoet) binnen de garantieperiode te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als dit niet mogelijk is, dan krijg je een restitutie in de vorm van een voucher van Kies en Koop Refurbished.

  • 0-12 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
  • 13-18 maanden na aanschaf: 60% van de aankoopprijs vergoed
  • 19-24 maanden na aanschaf: 40% van de aankoopprijs vergoed
  • 25-36 maanden na aanschaf: 20% van de aankoopprijs vergoed

Wat valt niet onder de garantie?
Defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade, vallen niet binnen onze garantie. Ook vergoeden wij schade die ontstaat door illegale software niet. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Kies en Koop Refurbished. Verder vallen onderstaande punten buiten onze 24 maanden garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken simkaartlezer
  • De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X, XS, XR, 11 (Pro) en 12 (Mini)
  • Gebroken cameralens
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Bij de iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven

Garantie op accessoires
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor accessoires geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Defecte accessoires worden binnen deze periode kosteloos omgeruild. Dit geldt niet voor defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade.